Kategorie: Blog

Cesta na Slovensko - deník | 1.část

Autor: KdoSiOdJinud | Vydáno: 5.6.2009 11:08 | Přečteno: 13883x | Komentářů: 0

1.červen / pondělí - cestujeme vlakem

Je 1.června 8hodin ráno, probouzím se a první myšlenky se týkají dnešního "výletu" na Slovensko. Zatím sedím u stolu a snídám, z okna vidím Benešov - sraz je před 12hodinou v Kolíně na nádraží, cestovat se bude vlakem. Chodím po pokoji a balím si poslední maličkosti jako utp, wifi anténku, rozdvojku a nakonec chvíli před desátou hodinou balím i notebook a vyrážím před dům čekat na příjezd kamaráda Michala. Po příjezdu nakladáme mou krosnu, batoh a příruční tašku do auta a vyrážíme směr Kolín. Dnešní cesta bude daleká...

V 11.30 na nadraží v Kolíně jsme se sešli už kompletně všichni - naše výprava se skladá z 13žáků a učitelského doprovodu - vlak Košičan a 6 a půl hodiny cesty před námi - hurá do toho!

Po příjezdu na nádraží v Popradě jsme byli přivítáni. Tašky našly svá místa v autě a následující cesta na internát, kde jsme byli ubytováni, byla také bez problémů. S vybavením pokoje jsme nejspíš všichni spokojeni, po zkušenostech z internátu v Kutné Hoře nás už asi nic nemůže překvapit - popravdě řečeno místní ubytováni je skutečně lepší, jediná chybka na kráse je absence jakéhokoliv AP...

2.červen / úterý - seznámení se školou

Probuzení po první noci na internátě v Popradě je příjemné, sluníčko svítí - pohled na Tatry je nádherný. Budíček byl naplánován na 7hodin - v 7.15 snídaně (opriti té v KH špičková). Ihned po snídani jsme vyrazili (Michal, Santus, já a Louka) jako jednotka předběžného nasazení zkompletovat logo, po sestavení proběhlo další uvítání s žáky SPŠ a následně několik hodin výuky (nás 13 žáků vytvořilo novou třídu). Po skončení výuky a dobrého oběda jsme zabloudili do vyžadované učebny informatiky - závislost na internetu se projevila u většiny z nás :o). Koho by však bavilo sedět stále u pc?! Napsal jsem pár zpráv na icq, zkoukl email, facebook a vyrazil společně s Michalem do obchodního centra Max.

Tam jsme nakoupili něco málo potravin tzv. na chuť :o). Následující večeře na intru byla sice chutná, ale po nákupu a lehkém koštování chuťověk nebyla dostatečná energie na další jídlo. Čas po večeři je opět volný, píšu tyto řádky a těším se na zítřek...

3.červen / středa - seznámení s Popradem

Budíček a raní sprcha mě probudily do dalšího dne. Po snídani jsme všichni společně vyrazili do centra Popradu, kde jsme se setkali s dvěma průvodci. Ti nám pověděli o historii města a vzali nás na prohlídku do kostela na náměstí...

Po prohlídce jsme už jen s jedním průvodcem vyrazili do vzdálenější památky a to do kostela sv.Juraja. Starší paní, která od nás vybrala tzv. donate na kostel nám pověděla vyčerpávájící informace - skutečně toho věděla dost. Nemůžu však tvrdit, že mě kostely zaujaly, těšil jsem se spíše do společnosti TatraVagonka Poprad...

TatraVagonka je firma zabývající se výrobou nákladních vagonů - jeden ze zaměstnanců nás provedl po jednotlivých krocích výroby a seznámil nás s historií i základními principy fungování. Prohlídka trvala odhadem 45minut, následovala krátká přestávka na internátě a cesta na oběd...

Zajímavosti:

• TatraVagonka Poprad vyrobí ročně cca 2500 vagonů
  • jeden vagon stojí v přepočtu 3 000 000 kč

Po obědě vyrážíme na nádraží a malým vláčkem se vezeme do Kežmarku kde navštěvujeme místní hrad a procházíme město - až na prodavačku zmrzlin se kterou byla zaujímavá řeč se nic extra nedělo - město jako každé jiné. Po návratu a večeři která opravdu sedla jsme naplánovali zítřejší výlet do Slovenského Ráje (výletu se bude účastnit i slovenská strana projektu!). Zbytek večera strávili někteří hraním her po síti, jiní koukáním na filmy...

4.červen / čtvrtek - Slovenský Ráj

Brzký budíček (5:45hod) a snídaně od 6:15, rychlejší chůze na nádraží a setkání s SK přáteli - docela šok pro člověka který není zvyklý vstávat :o). Cesta vlakem do městečka Vydrník byla už pohodová, všeci byli probuzení a vysmátí. Po vystoupení na nás čekala cesta do nedaleké vesničky z které jsme už s průvodcem pokračovali do Slovenského Ráje - zážitek to byl jedinečný! Slovenský Ráj je nádherný!

Znaveni cestou kterou nám připravil sám průvodce jsme se po celodením výletu opět vlakem vrátili zpět do Popradu, kde na nás čekala už jen večeře a volno. Den to byl pěkný...

Komentáře rss

Pokud hledáte službu či máte dotaz mimo téma článku, využijte prosím sekci Nabídky / poptávky.

Nebyly přidány žádné komentáře.