Kategorie: Blog

Jak rozjet on-line business bez znalosti programování?

Globalita internetu, ač není taková jak si mnozí rádi namlouvají, nahrává k myšlence začít podnikat on-line. Zákazníků pak máme přeci neomezeně, z celého světa a udělat tak požadovaný počet objednávek (samozřejmě s ohledem na typ a ceny zboží) nemůže být problém udělat. Pojďme si ukázat náhled na některé ze způsobů výdělku on-line.

Podnikání on-line

Autor: KdoSiOdJinud | Vydáno: 20.7.2014 20:27 | Přečteno: 15416x | Komentářů: 0

E-shop

Asi první způsob výdělku, který vás napadne je provozovat vlastní eshop. Myšlenka je to hezká, ale né úplně snadná. Konkurence je dnes prakticky v každém odvětví, takže pokud nemáte dostatečně velký základní kapitál, rozjet e-shop bude pro Vás docela dost velká dřina.

Pro rozjetí úspěšného e-shopu budete potřebovat

kvalitní web

Říká se, že grafika neprodává a je to jen český přežitek - je to lež! Grafika na zákazníka působí hodně a pokud nemáte svůj brand mezi zákazníky i nezákazníky vštěpený, bude grafika ten první důvod proč může zákazník odejít. Takže na grafice se nevyplatí šetřit a je dobré namísto tuctových šablon svěřit návrh profesionálovi. Další částí webu musí být "user friendly" použitelnost webu. Pokud zákazník vloží zboží do košíku, je to k ničemu - pokud nenajde proklik na dokončení objednávky. Parametrů je samozřejmě více, ale to je nad rámec tohoto článku.

dodavatel

Pokud chcete prodávat a vydělávat, je samozřejmě nejvýhodnější nakupovat co nejlevněji - to za kolik budete nakupovat záleží především na vaší schopnosti vyhledávat a vyjednávat. Obvykle při odběru více kusů dostáváte od dodavatele slevy, nákupem v zahraničí a propočítání dopravy také můžete ušetřit. Nejlepší a nejlukrativnější business postavíte, pokud se Vám podaří vyjednat pro nový produkt výhradní zastoupení například pro čr nebo dokonce pro Evropu, kupodivu kolikrát se taková situace naskytne i běžnému smrtelníkovi jako jsem třeba já :).

zvládnutý marketing

Mít výborně napsaný, přívětivý eshop vůbec neznamená, že se o vás zákazníci automaticky dozví. Zákazníky si zpočátku budete muset doslova kupovat a to v podobě reklamy. Zvolit můžete různé metody, od PR článků na váš produkt až po PPC reklamy. Reklama by měla být zpočátku dobře cílená, sníží vám to náklady a můžete více investovat do skladu apd. Postupem času budete reklamu méně cílit a budovat si tím svůj brand i mezi uživateli, kteří nemají přímý zájem o váš produkt. V marketingu se točí obrovské peníze, pokud s reklamou nemáte žádné zkušenosti, počítejte s tím, že vás prvních cca pár měsíců budou brát všichni "na hůl" a budou vás odrbávat, zaplatíte zbytečně mnoho a nic z toho nebude. Je dobré se proto poradit s člověkem co v tématu chodí a bude schopný vám doporučit zdroje vašich zákazníků.

služba navíc

Hodně prodejců začíná s tím, že bude konkurovat zavedených e-shopům cenou - BLBOST. Válčit cenou ničí trh, ostatní prodejci také cenou klesnou a postupně se všichni dostanou na hranici, kde budou prodávat a marže bude mizivá. Taková situace například pronásleduje prodej drobné elektroniky, eshopy mají obraty v desitkách milionů ročně, ale zisky?

Své zákazníky si můžete získat tzv. službou navíc, jde například o expresní dodání do druhého dne, dárek k druhému nákupu, poštovné zdarma pro stálé zákazníky apd. Fantazii se meze nekladou a zákazníky taky bonusy neodradíte. I v tomto buďte opatrní, mě osobně příjde přitažené, když prodejce služby dává takových výhod, že z výhod se stává standart - jsem pak zhnusen a služeb nevyužívám, nejsem ten typ člověka, co chce být závyslí na slevách. Příkladem špatného použití slev je například WEDOS, ale asi jim to funguje - kdo ví, u mě však díky tomuto nedávno skončili. :)

Závěrem o e-shopech

Tímto lehkým náhledem musí být i vám jasné, že provozovat úspěšný eshop dá práci a není to jen o zakoupení webu na webtrhu. Provoz eshopu je běh na dlouhou trať a pokud to s tím myslíte vážne, čeká vás tvrdá dřina.

Dropshiping

Dropshiping je varianta provozu e-shopu, kde vlastně ušetříte mnoho času s budováním skladu a logistických operací. Odprostíte se od tohoto balastu a zůstanou vám prakticky jen dvě věci.

Vzhled webu

Jak u předchozího, i zde je vzhled webu primárně na vás. Je na vás vyřešit import zboží ze zdroje prodejce k vám do webu, celý princip je pak jednoduchý. Vy prodáváte a objednávky za vás vyřizuje "prodejce", vy jste za to odměněny provizí řádově v jednotkách procent z prodejní ceny předmětu. Vzhled je prakticky to jediné co vás oddělý od konkurence, ta bude mít úplně stejný zdroj zboží, pravděpodobně stejné popisky a stejné fotky - editací tohoto všecho se můžete odlišit a stát se tak úspěšnějším.

Propagace webu

Po zavedení webu už nebudete muset řešit nic jiného, budete jen propagovat a propagovat - pokud se budete chtít zaměřit i na organický trafik tak budete i přepisovat popisky zboží, jak ale znám "dropshipaře", tak zatím každého to přestalo bavit. Tito lidé jedou podle jednoduché rovnice, kterou určuje cena za přivedeného konverzního návštěvníka vůči provizi z prodeje. :) Jednoduché, pro začátek nebo farmu webů si myslím, že hezké řešení.

Affiliate

V poslední době oblíbený způsob on-line výdělku, aneb affiliate. Z dob kdy jsem začínal znát affiliate, tak šlo o odkazy nebo bannery, které jste si umístili na web a zájemce o danou službu odkaz proklik. Dostal se tak na stránku prodejce, který rozpoznal, že jste zákazníka doporučili vy a pokud si zákazník něco nakoupil, vám byla připsána provize. Tak to funguje doposud, stav se ale více automatizoval a weby mnohdy nabízí přímo zboží, které jakmile dáte objednat tak vás přesměrují do objednávky mateřského e-shopu.

Hodně často se k přilákání zákazníků využívá slev, srovníní apd. Zákazník po příchodu vidí srovnané například ceny plnících sad od hp a u každého prodejce má možnost zakoupit. Odkazy na zakoupit jsou ony affiliate linky, které vám vydělají provizi. Ještě jednodušší než předchozí způsoby, elegantnější a otevřené novým nápadům.

Zkoušel jsem například na cizích webech propagovat PR články, které obsahovaly affiliate linky. Fungovalo :) Můžete si zkusit také.

Weby zaměřené na Lead generation

Něco mezi předchozími způsoby, ale s tím rozdílem, že tu dostáváte dost často provizi za kontakt na potencionálního zájemce / uživatele. Jde například o získávání nových uživatelů do online her, zájemce o půjčky apd. Poskytovatelé možnosti tohoto výdělku mnohdy nabízejí provizi i za neuzavřený obchod. Stačí takzvaný validní lead.

MFA weby, made for adsense - výdělky z prokliku na reklamách

Jedná se o weby na kterých budete za pár korun prezentovat články na dané téma, celé to obházíte reklamou a ono to vydělává. Zní to hezky, ale základní propagaci se také nevyhnete. Osobně mám takových webů desítky a každý vydělává měsíčně řádově stokoruny. Když se to posčítá a porovná s náklady, jsou to prakticky peníze za nic, ale počáteční investice do napsání článků (strašně nerad píšu články sám :D ) byla velká, nicméně se již vrátila a nyní jdu jen do plusu.

K postavení takového webu vede poměrně jednoduchá cesta, stačí na hosting nahodit wordpress, nechat si napsat cca 10 tematických článků a postarat se o základní propagaci mnohdy řešené vkládáním tematických odkazů do for a komentářů podobných webů. Rozjetí webu, který vám bude vydělávat stovky měsíčně mě časově vyšlo na pár měsíců. Síla je zde tedy především ve velkém množství webů.

Přímý prodej reklamy

Ruku v ruce s MFA weby jdou weby zaměřený na daný obor - může jít o stavební firmy, virtuální sídla firem (zjistěte více), bydlení, finance ale i jiné, kde pak stačí vyhledávat zájemce o propagaci. Vy umístíte zájemcům článek, do článku vložíte pár odkazů a inkasujete provizi. Jedná se o poměrně náročný proces, kde musíte zajistit prodej článků, napsání článků a umístění. Je důležité držet tematičnost a poměr komerčních a nekomerčních článků. Pokud o téma nemáte absolutně zájem, může se stát, že veškeré vydělané peníze investujete do napsání nekomerčních článků. I toto však není problém, stavíte si tak vlastně web s obsahem bez nákladů. Osobně tento způsob zisku mohu doporučit, ale nedoporučil bych jej jako hlavní zdroj zisku. Opět je ideální mít vyhlédnutá žádaná témata a ideálně mít webů co nejvíce.

Vlastní projekt

Úplně nejlepším způsobem jak vydělat on-line pořádný balík je zprovoznit službu o kterou budou mít lidi zájem a bude jedinečná. Tím získá velkou návštěvnost a možností jak monetizovat takovou službu je nespočet. Hlavním problémem je vymyslet o jakou službu se bude jednat. Pokud vás něco napadne, rád přijmu inspiraci :-D

Komentáře rss

Pokud hledáte službu či máte dotaz mimo téma článku, využijte prosím sekci Nabídky / poptávky.


Nebyly přidány žádné komentáře.